Őrület, hogy veszik az új autókat Magyarországon – Ezek most a legnépszerűbb márkák

Őrület, hogy veszik az új autókat Magyarországon – Ezek most a legnépszerűbb márkák

Novemberben 14 215 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 25 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Ez egyben azt is jelentette, hogy az év első tizenegy hónapjában 141 769 új gépkocsit adtak el, ami 11,7 százalékos növekedést jelentett az előző év azonos időszakához képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és a Carinfo.hu a DataHouse adatai alapján.

Az MGE közölte azt is, hogy a személyautóknál az első tizenegy havi értékesítési számok némileg elmaradnak növekedési várakozásaiktól, ezért az év végére várt értékesítési volument 155 ezerre módosították a korábbi 160 ezerről.

Az egyesület kiemelte, hogy a múlt havi növekedésben a kormány nagycsaládosokat támogató programja is szerepet játszott: november végéig több mint 17 ezer igénylés érkezett, ami jelentősen meghaladja a várakozásokat. Az MGE beszámolójában hozzátette, az autókat részben a következő évben szállítják le a gyártók. Ahogy arról mi is beszámoltunk korábban, a bejelentése után 5 hónappal július elsején életbe lépett a nagycsaládosok autóvásárlását támogató program. Összeállításunkban megnéztük az aktuális listaárakat, amelyeket az alábbi linkre kattintva lehet elérni:

Novemberben egyébként a legtöbb autót a Ford adta el, szám szerint 1827 darabot, a márka piaci részesedése ezzel 12,85 százalék volt. A lista második helyén a Suzuki állt 1669 darab eladott új személyautóval és 11,7 százalékot meghaladó piaci részesedéssel, őket követte a Dacia, a Skoda és a Volkswagen.

A legnépszerűbb kategória a globális trendeknek megfelelően nálunk is az SUV, több mint minden harmadik autó (37%) SUV volt az eladót új autók között az év első tizenegy hónapjában. A lista második helyét az alsó-középkategória, míg a harmadikat a kisautók szerezték meg.

A Carinfo adatai szerint a januártól november végégig tartó időszakban 23 544 darab új kishaszongépjárművet adtak el, ami 18,1 százalékos növekedés volt az előző év azonos időszakához képest. A kishaszongépjármű márkák közül a legtöbbet, 6966 darabot a Fordból adták el a magyar piacon, a márka piaci részesedése 29,59 százalék volt.

Biztosítók