Miért vezetik félre az ügyfelek a biztosítókat?

Miért vezetik félre az ügyfelek a biztosítókat?

A LexisNexis Risk Solutions a közelmúltban készített felmérést gépjárműbiztosítással rendelkező britek körében, ahol igen érdekes válaszok születtek arra vonatkozóan, hogy mennyiben és miért tartják elfogadhatónak a biztosítótársaságok félrevezetését a kárbejelentés során.

Az 1500 fős felmérés alapján az ügyfelek többsége nem tartja fontosnak az olyan incidensek bejelentését a biztosítók felé, amelyek kisebb károkat okoznak a járműveikben, még akkor sem, ha másik jármű is érintett. A többség, 60% ugyanis attól tart, hogy a kisebb káresetek jelentése növelné a biztosítási díját. 

Érdekes eltérések figyelhetők meg az egyes korcsoportok és a nemek között is: míg ötből kettő ügyfél úgy véli, hogy bizonyos információk biztosítók előli elhallgatása vagy megmásítása elfogadható, addig az idősebbek körében jóval kevesebben vélik ezt a viselkedést elfogadhatónak. 

A biztosítottak közül 48% tartja elfogadhatónak az információk visszatartását, a személyes adatok manipulálását a szerződéskötés során: 31% olyan adatok esetében tartja ezt helyénvalónak, amely szerinte nem is kellene szerepet játsszon az árazásban, 12% pedig azért játszik az adatokkal, mert úgy véli, a biztosítási díja így is túl magas. A fiatalabb ügyfelek körében különösen erősen tarja magát a fenti meggyőződés. Ezen szkeptikus fogyasztói szegmens mérete ráadásul növekedést mutat a legutóbbi LexisNexis felmérés óta.

Fotó: Pexels

Biztosítók