Így fizet az Allianz a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban

Így fizet az Allianz a koronavírus-járvánnyal kapcsolatban

Az Allianz Hungária Zrt. utasbiztosításai kiterjednek a külföldön vírusos fertőzés kapcsán indokolttá vált sürgősségi ellátásra, ez alól pedig a koronavírus-járvány sem jelent kivételt - olvasható a társaság közleményében.

Amennyiben ügyfelük vírusfertőzés miatt sürgősségi ellátásra szorul, az Allianz a következő szolgáltatásokat nyújtja a választott utasbiztosítás szerint. Megtéríti a sürgősségi ellátáshoz kapcsolódó orvosi vizsgálatok, gyógyszerek, kórházi ellátás és mentés költségét. Ha az ügyfél a kórházi ellátás miatt nem tud a tervezett időpontban hazautazni, akkor megtéríti a későbbi hazautazás többletköltségét, valamint egy hozzátartozó szállodai elhelyezésének és későbbi hazautazásának költségét is. Megtérítik továbbá ügyfelük gyermekének hazautaztatását is, amennyiben a gyermek felügyelet nélkül marad ügyfelünk sürgősségi ellátása következtében.

Ha az ügyfél karantén miatt nem tud visszautazni Magyarországra az utasbiztosításának érvényessége alatt, akkor a telefonos ügyfélszolgálat segítséget nyújt az utasbiztosítás meghosszabbításában, hogy a külföldön tartózkodás teljes ideje alatt védelmet élvezhessen. Ha az ügyfél légi járatának útvonalát a Magyarországra történő visszautazáskor módosítják, vagy légi járata késik, illetve törlésre kerül, akkor megtérítik a felmerült étel, ital és tisztálkodószer költségét, valamint járattörlés esetén a szállás költségét is a választott utasbiztosítás szerint. Továbbá, ha a Magyarországra történő visszautazáskor a hazaérkezés időpontja például hatósági útlezárás, légi vagy szárazföldi járat késése vagy törlése miatt az utasbiztosítás lejárata utáni időpontra esik, akkor az utasbiztosítás érvényessége 1 nappal meghosszabbodik a választott utasbiztosítás szerint, ha az ügyfél ezt a biztosító részére bejelenti.

Ugyanakkor az Allianz felhívja a figyelmet arra, hogy a szerződési feltételekben leírtak alapján csak abban az esetben nyújt szolgáltatást, ha a biztosított olyan térségbe utazik, amely a beutazás napján nem szerepel a Külgazdasági és Külügyminisztérium Konzuli Szolgálata által kiadott, „Utazásra nem javasolt térségek” listáján.

Amennyiben egy ország – vagy annak bármely régiója – azt követően válik nem javasolt úti céllá, hogy ügyfelük érvényes utasbiztosítással utazott az érintett térségbe, akkor a biztosító a szerződési feltételekben rögzített szolgáltatásokat vállalja.

Ügyfeleiket arra kérik, hogy alaposan tájékozódjanak az utazásra nem javasolt térségekről, és körültekintően válasszanak úti célt! Az utazásra nem ajánlott térségek naprakész listája a következő oldalon érhető el:

https://konzuliszolgalat.kormany.hu/utazasra-nem-javasolt-tersegek

Amennyiben az ügyfél a külföldi utazása előtt úgy dönt, hogy mégsem utazik el, és ezt az utasbiztosítás érvényességének első napja előtt a biztosító részére bejelenti, akkor utasbiztosításának díját visszafizetik.

Ha segítségre van szüksége, akkor az Allianz telefonos ügyfélszolgála magyarul beszélő munkatársát a világ bármely országából, a nap 24 órájában az alábbi számon lehet hívni:

+ 36 (1) 237–2333

Biztosítók