A biztosítók is átlépnak a

A biztosítók is átlépnak a "posztdigitális" korszakba

A biztosítási szektor is egy „posztdigitális” korszakba lép, ahol egy cég sikere nagyban függ attól, mennyire tudja alkalmazni az ügyfeleinek, munkavállalóinak és üzleti partnereinek a személyre szabott valóságot és élményt nyújtó új technológiákat.

Az Accenture Technology Vision for Insurance 2019 jelentése szerint a biztosítási termékeket és szolgáltatásokat a fogyasztói magatartás és kontextus alakítják majd. Azok a biztosítók szerezhetnek versenyelőnyt, amelyek az ügyfeleket valós időben, fontos életszakaszukban, személyre szabott ajánlatottak képesek elérni. 

A mesterséges intelligencia és más technológiák kulcsfontosságúak lesznek a biztosítók számára abban, hogy szélesítsék az ügyfeleikkel kapcsolatos ismereteiket és interakcióikat. Az ügyfelek „digitális demográfiai adatainak” elemzésével, amiket a rendkívüli sokféle hordható okoseszközök, és a közösségi oldalak szolgáltatnak, a biztosítók hiper-személyre szabott szolgáltatásokat nyújthatnak az ügyfelek tényleges igényeinek megfelelően. 

Az Accenture idei Technology Vision felmérésében résztvevők 84%-a úgy véli, hogy a digitális demográfiai adatok segíthetnek a vállalatoknak a kielégítetlen ügyféligények alapján új piaci lehetőségeket beazonosítani. 

Az alapvető üzleti tevékenységek digitalizálásán túl is van azonban tennivaló az Accenture szerint. A biztosítóknak meg kell tudniuk határozni, hogy milyen partnerekre van szükségük, és hogy ők maguk hol helyezkednek el az ökoszisztémában. Emellett a digitális technológiáknak, azon belül a közösségi média, a mobiltechnológia, az analitika és a felhő (SMAC) szerves részét kell képezniük a cég alaptechnológiáinak, melyek együttes használatára van szükség a megfelelő termék-szolgáltatás kombináció megalkotásához. 

A biztosítási ügyfelek évente átlag egy, vagy két alkalommal lépnek kapcsolatba a biztosítókkal. Ötből három a megkérdezett biztosítótárságok közül már most is arra használja a technológiát a termékek vagy szolgáltatások megalkotásakor, hogy növelje az ügyfelek bevonásának gyakoriságát vagy minőségét, 35 százalék pedig ezt tervezi 2019 folyamán. 

Az Accenture szerint ahhoz, hogy a biztosítók kiemelkedjenek a „posztdigitális” környezetben, agilisabbá kell válniuk, és a SMAC stratégiát alapvető kompetenciaként kell megvalósítaniuk, hogy aztán az újabb technológiák, mint az elosztott főkönyvi technológia, a mesterséges intelligencia, a kiterjesztett valóság és a kvantumszámítástechnika (DARQ) felé fordulhassanak. 

A megkérdezett biztosítási vezetők 71%-a egyébként egyetértett abban, hogy a DARQ-technológiák mindegyikre jelentős hatást fog gyakorolni az üzletre, 93 százalékuk pedig már most is kísérletezik egy vagy több technológiával ezek közül.

Címlapfotó: Pexels

Biztosítók