Teszt: Kia e-Niro 64 kWh: Magyarország egyik legokosabb villanyautója

Teszt: Kia e-Niro 64 kWh: Magyarország egyik legokosabb villanyautója

Rajtaütésszerű gyorsulása és sajátosan csendes működése más villanyautóban is adott, de hatótávolságával és használati értékével a nagy akkus Kia e-Niro ellép a zöld rendszámos konkurensektől.

Mivel a Kia első elektromos autója, a Soul EV finoman szólva nem tarolta le a piacot, a gyár bemutatta a Niro elektromos verzióit, amelyek praktikusabb autók és jobban emészthetők a széles néprétegeknek. A kettő közül a csúcsmodellt teszteltük langymelegben, még a ragyogó őszi időben.

Már az autó neve is pozitív üzenetet hordoz, mert a Niro a nicht rostend, tehát rozsdamentes kifejezésből ered. De van más is benne, amivel takaros, nem jövőautósan progresszív autót keresőket megnyerheti magának. SX4 S-Cross, Infiniti QX30 jellegű, épphogy emelt autó, a gyár szerint crossover.

Semmi nincs túltolva benne, nincsenek futurisztikus vagy egyszerűen öncélú vadhajtások a formatervében, nem kell meggyőznie magát a vevőnek, hogy autója azért néz ki alig emészthetően, mert annyira áramvonalas. A magyarországi kínálatból pár hónapja kivett, nem konnektorról tölthető hibrid Prius IV azt jelzi, hogy a vásárlók gyomra nem vesz be akármit, még akkor sem, ha a típusnév állócsillag a maga területén.

A tesztautó még 2019-es, a friss évjárat a nyílhegy alakú menetfényről lesz majd felismerhető a lökhárítóban, amiből a villanyosnak egy, a konnektorról tölthető akkus és a sima hibrideknek kettő van oldalanként. A töltőcsatlakozó ajtaja az első hűtőrácsot helyettesítő, áramvonalassági okból zárt hűtőmaszkban található. A lökhárító trapéz alakú, lefelé szélesedő nyílása jót tesz a látványnak, mert optikailag szélesíti az autót.

Amennyiben érdekli a teszt további részletei olvassa tovább a vezess.hu oldalon.

Biztosítók