Robotok segítik a biztosítási dolgozók munkáját

Robotok segítik a biztosítási dolgozók munkáját

Mesterséges intelligenciával felvértezett algoritmusokat állítanak munkába Európa biztosítói, melyek nagyrészt adminisztratív munkát vesznek le a dolgozók válláról.

Az Axa a közelmúltban vezette be három mesterséges intelligencián alapuló robotját, amelyek az adminisztratív munkában lesznek az alkalmazottak hasznára. A három robot neve: Harry, Bert és Lenny. 

Harry már 2018 júniusában munkába állt, ő a lakossági vagyonbiztosítási kárigényeket kezelő csapatot erősíti. Bert tavaly év végén csatlakozott a vállalati vagyonbiztosítási csapathoz, Lenny pedig a felelősségbiztosítási csapat tagja lett. 

A robotok feladata, hogy a repetitív adminisztrációs feladatokat átvegyék az alkalmazottaktól, hogy azok az analitikusabb munkára tudjanak koncentrálni. Az Axa kiemelte, hogy Harry, Lenny és Bert munkába állítása nem eredményezett létszámcsökkenést. 

A robotok elsősorban az ügyfél levelezéseket olvassák, hogy összepárosítsák azokat a megfelelő kárigény-nyilvántartásokkal. Ez a feladat az embereknek körülbelül négy percig tart, de Harry kevesebb, mint 42 másodperc alatt elvégzi azt. A három robot 2019 folyamán még több adminisztrációs feladatot fog átvenni az alkalmazottaktól, az Axa becslései szerint évente több mint 18 ezer munkaórát megtakarítva. Idén pedig egy negyedik robot, Como is csatlakozik a céges gépjárműbiztosítási csapathoz. 

Eközben az Allianz a polgári peres útra terelt kárrendezési ügyek esetében állított szolgálatba mesterséges intelligenciát, a Keoghs ügyvédi irodával együttműködésben. A régi rendszerben a kárügyintézőknek manuálisan, egyesével kellett a bírósági eljáráscsomagból dokumentumokat letölteniük, hogy továbbítsák azokat a jogászoknak, és fordítva. Az új rendszerben a kárügyintézők a kisértékű gépjármű- és balesetbiztosítási kárigények esetén egy gombnyomással el tudják intézni mindezt, kiküszöbölve a manuális adatbevitel hibázási lehetőségeit. Az Allianz becslései szerint ezzel mintegy 30 perccel csökkenthető az ügyintézéssel töltött idő.

Fotó: Pexels

Biztosítók