Már 2021-től jöhet a fővárosi dugódíj: ennyiből valósulhat meg a projekt

Már 2021-től jöhet a fővárosi dugódíj: ennyiből valósulhat meg a projekt

Elfogadták a Budapesti Mobilitási Tervet, melyben a budapesti dugódíj kérdése is szerepel. A tervek szerint a 2021-2025 közötti időszakban 3,3 milliárd forintból valósulhat meg a projekt.

Alacsony, közepes és teljes forráskeret esetére egyaránt javasolt beruházásként szerepel a Budapesti Mobilitási Tervben a fővárosi dugódíj bevezetése. 2021 és 2025 között tehát nagy eséllyel megvalósul a 3,3 milliárdos költségkerettel tervezett projekt. A dugódíjról egyébként már 2016-ban is volt szó, akkor egy minimális díj terve szerepelt budapesti közigazgatási határánál és egy magasabb díj a belvárosban, a kiskörút határvonalában. Ez végül lekerült a napirendről, de úgy tűnik, 2021 után valamilyen formában bevezetésre kerülhet a dugódíj.

A Mobilitási Tervben egyébként a gépjármű közlekedést érintő projektek között nem a dugódíj szerepel a legfontosabb tételek között, azt a 

  • Belvárosi áruátrakó pontok kialakítása, környezetbarát "last mile"
  • áruszállítás
  • Átfogó city-logisztikai szabályozás megvalósítása (Szabályozás
  • fejlesztése és IT alapú technológia bevezetése)
  • Pesti belvárosi Duna-part Kossuth tér - Fővám tér közötti
  • szakaszának megújítása
  • Nagy Lajos király útja fejlesztése meglévő nyomvonalon (Kassai tér
  • - Bosnyák tér között)


projektek is megelőzik,ezután következik csak a fővárosi személyforgalmi behajtási díj rendszer bevezetése és kapcsolódó infrastruktúra beruházások, ami lényegében a dugódíj és ahhoz szükséges rendszer kiépítését foglalja magába. Az erre szánt teljes költség, 3,301 milliárd forint.

Fotó: Pexels

Biztosítók