Hogy maradhatsz le egy repülőgépről? Ez is egy lehetőség:

Hogy maradhatsz le egy repülőgépről? Ez is egy lehetőség:

A Malév GH eddig sem pályázott nagy eséllyel a legkedveltebb cégnek járó babérkoszorú elnyerésére, de lassan inkább az aranybékasegg díjra lehet méltó (a díjat egy reklámblog találta ki, nem én). Olvasónk, Dóra (kérésére a nevét megváltoztattuk) tanulságos esete következik. Frissítés: a Wizz Air reakciója is a poszt végén.

Többször írtunk már arról, hogy a Malév Ground Handling Zrt. kénytelen lehajolni a sűrű fillérért is, ezért vadabbnál vadabb utaskopasztó trükköket eszelt ki az elmúlt években. Most úgy tűnik, a Wizz Air földi kiszolgálójának botránya akkora volt, hogy a Wizz rájuk szólt, hagyjanak fel a lehúzásokkal.Ezért aztán újabban az A oldalon, a bádogkarámba induló cső kijárata előtti őrhelyen a lehető legtöbb csomagot belepróbáltatják a rekeszbe, ha az utas nem rendelkezik elsőbbségi beszállással. Mi is tapasztaltuk, hogy ez alapesetben inkább kellemetlen, rosszabb esetben a tök felesleges csicskáztatással akár a gép elérése is veszélybe kerülhet, ha feltorlódik a sor. De a legrosszabb, ami történhet, ha fel sem engedik az embert a gépre. Ahogyan ez Dórával történt.

Dóra rendszeresen utazik Londonba, így a megszokott rutinnal, kis csomaggal  és lendülettel érkezett a kapukhoz. Ott meglepve tapasztalta, hogy egy férfi minden nem elsőbbségi utast a mércéhez terelt, ahol be kellett mutatni, hogy a táska belefér a legkisebb rekeszbe. Több utas is ki volt akadva, többen szóvá is tették Dóra elmondása szerint, hogy ez csak szívatás, mire azt a választ kapták: "akinek nem tetszik a rendszer, annak nem kötelező 5000 forintos fapados jeggyel utazni, ott a British".

Mivel Dóra a biztonsági ellenőrzés után rögtön a kapuhoz ment, még a kezében volt a folyadékos tasak, egyébiránt egy kis hátizsákkal utazott. Alighogy meglátta a staff, közölték vele, hogy két csomagja van, 25 euró lesz. Az fel sem merült, hogy arra kérjék, tegye bele a zsákba a folyadékot. Dóra kissé felháborodottan a hátizsákba tette a zacskót.

"Miután összepakoltam, a Malév alkalmazott többször belepróbáltatta a hátizsákomat a mérőkeretbe, amibe természetesen simán belefért, de eközben már nem csak kellemetlen fizikai közelségbe jött hozzám, hanem meg is érintett. A verbális megaláztatást, az intim szférám megsértését és a nem kívánt fizikai kapcsolatot nagyon nehezem kezelem, ezért ellentmondást nem tűrő hangon, határozottan a Malév-alkalmazott értésére adtam, hogy ne velem, hanem a saját édesanyjával szórakozzon."

Ezt követően némi szóváltás után a mérőkés ember nem engedte beszállni Dórát, a gépnek pedig azt az információt adta, hogy mindenki átment a kapun, aki meg nem, az úgysem fog repülni. Ezt követően egy nyilatkozatot akartak aláíratni a pórul járt utassal, amely szerint a csomagja, illetve a viselkedése nem volt megfelelő. Ezt Dóra nem volt hajlandó aláírni, és rendőri intézkedést kért. Rendőrt nem hívtak, csak a nyilatkozatot akarták aláíratni. A tranzitból egy hölgy "na jöjjön, Miss Queen" megszólítás mellett kísérte ki Dórát. 

A Malév GH-s azt is közölte Dórával, hogy tiltólistára teszi, és többet nem utazhat Wizz Air járaton - ezt valójában nem teheti meg egy földi kiszolgáló, az ugyanis a légitársaság döntése, hogy kit és miért tesz "tiltólistára" Vagyis ez szimpla rosszindulatú fenyegetőzés volt. A feljelentést az utas a Reptéri Rendőri Irodánál tette meg. Eddig a történet.

Lehet azon vitatkozni, hogy melyik utasnak milyen a tűrőképessége, illetve ki milyen dühkezelési problémával küzd. Általánosítani sem szabad, sok kedves és becsületes munkatársa is van a Malév GH-nak. De az joggal bosszantja az utasokat, ha hatóságként csicskáztathatják őket és még csak nem is reklamálhatnak ezért. A gépen, főleg a levegőben a kapitány az atyaúristen, ő dönt mindenről, ez természetes. De a földön a csomagellenőrnek joga van-e komoly anyagi kárt is okozva megakadályozni valakinek az utazását csak azért, mert az utas esetleg nem a legszebb hangnemben kérte ki magának a szolgáltatást és a fizikai érintkezést, az már nagyon nem egyértelmű. Tehát az ellenőr lehet bármekkora paraszt, az utas meg ha csúnyán reklamál, rögtön abúzusról van szó? 

A feljelentést követő fejleményekről természetesen majd beszámolunk. 

Frissítés: A Wizz Air reakciója az ügyben:

„A Wizz Airnek tudomása van arról, hogy az augusztus 30-i, Budapestről London Lutonba tartó járatának egyik utasa a budapesti repülőtér beszállókapuinál szóváltásba keveredett földi kiszolgáló partnerük munkatársaival. Az utas az esettel kapcsolatban feljelentést tett a Repülőtéri Rendőri Igazgatóságon. Belső vizsgálatunk jelenlegi állása alapján az utas a megengedettnél több, három kézipoggyásszal (egy hátizsákkal, egy szatyorral és egy válltáskával) kívánt felszállni a repülőgépre, és megtagadta az extra kézipoggyász szállításáért felszámolt díj kifizetését, miközben folyamatosan szidalmazta partnerünk munkatársát. Az utasnak végül sikerült egy csomagba összepakolnia kézipoggyászait, így felszállhatott volna a repülőgépre, ám ezt követően újra szidalmazni kezdte a földi kiszolgáló személyzetet, így a földi kiszolgáló személyzet az utas rendbontó viselkedése miatt kénytelen volt megtagadni tőle a beszállást. A biztonság továbbra is a legfontosabb a Wizz Air számára. Légitársaságunk zéró toleranciával kezeli az utasaink, személyzetünk és partnereink elleni szóbeli és tettleges erőszakot. Az ügy innentől a rendőrség hatáskörébe tartozik.”

Fotó: Pixabay

Biztosítók